Logo usługi Tele-Zdrowie

Tłuszcz może być zdrowy

tłuszcze

❤Dla wielu kuchnia bez tłuszczu traci sens. Warto jednak zastanowić się nad tym czy tłuszcz, który stosujemy jest zdrowy dla naszego organizmu. Tutaj niestety zdania są podzielone.❤

Od lat trwają spory czy lepiej używać masło czy margarynę. Prawda jest taka, że oba powinny znajdować się w naszej diecie. Dzięki nim lepiej przyswajamy witaminę A, D, E i K. Co zatem robić jeśli chcemy zdrowo sie odżywiać, a nie chcemy wykluczać tłuszczy z diety? Sprawa jest prosta - należy je spożywać w umiarkowanych ilościach.

Masło: powstaje ze śmietanki mleka krowiego. Masło powinno zawierać conajmniej 80 proc. tłuszczu. Taki produkt zawiera witaminy A, D i E rozpuszczalne w tłuszczach. Minusem masła jest jego kaloryczność. W 100 g masła znajduje się 660-750 kcal.

Margaryna: pochodzi z nierafinowanych olejów nieutwardzanych oraz tłuszczów roślinnych utwardzonych. Tłuszcze utwardzone uznawane są przez dietetyków za bardzo groźne dla naszego organizmu. Nazywają je tłuszczami trans. Margaryna jest mniej kaloryczna: 100 g produktu zawiera średnio 450-710 kcal. Posiada również inne zalety - łatwo się rozsmarowuje i nie przyczynia się do podwyższenia cholesterolu.

Oliwę Extra Virgin otrzymujemy z tłoczenia świeżych oliwek. Nie poddaje się jej procesom chemicznym - jest to stuprocentowy sok z oliwek. OLIWA EXTRA VIRGIN jest bogata w witaminę E. Zalecana jest osobom, które chorują na Alzheimera, cukrzycę, stwardnienie rozsiane, toczeń. W przypadku cukrzyków taka oliwa asymiluje cukry i wyrównuje ich poziom we krwi. Dodatkowo skutecznie przeciwdziała zakrzepom, ogranicza zachorowanie na choroby układu krążenia, miażdżycę, przypadłości gastryczne, choroby nowotworowe.

Regularne spożywanie oliwy z oliwek przez kobietę w ciąży lub karmiącą piersią, chroni dziecko przed alergią i zachorowaniem na astmę. Oliwa doskonale komponuje się z sałatkami. Nie zaleca się jej do długiego smażenia, ponieważ temperatura dymienia wynosi 170-210 stopni C.


Olej kokosowy krytykowany jest za swoją kaloryczność. 
W 100 gramach oleju kokosowego znajduje się 862 kcal. Jest to bomba kaloryczna dla naszego organizmu.
Dodatkowo nasz ulubiony olej kokosowy bogaty jest w tłuszcze nasycone, dlatego część dietetyków wpisała go na listę produktów, które odpowiadają za podwyższony cholesterol.

Teraz może coś bardziej pozytywnego...
Są dietetycy, którzy chwalą olej kokosowy i przekonują, że ma on działanie przeciwzapalne i znakomicie działa na nasze włosy, skórę i paznokcie. Wiedzieliście, że można nim nawet myć zęby? Otóż można
😁
Jeśli nadal chcesz używać do smażenia oleju kokosowego, bo podkreśla walory smakowe potraw, to używaj takiego, który nie jest rafinowany

Polska oliwa z oliwek - OLEJ RZEPAKOWY
Olej rzepakowy bogaty jest w kwasy tłuszczowe omega-3. Zaleca się stosowanie oleju w formie nierafinowanej. Najlepszy jest taki, który ma krótki okres ważności. Proces rafinacji oleju pozbawia go zanieczyszczeń, ale również cennych składników odżywczych i kwasów tłuszczowych. Olej rzepakowy dobry jest do smażenia, ale można go również używać jako dodatek do sałatek.
🥘

Każdy z produktów ma swoje plusy i minusy. To od nas zależy, który produkt wybierzemy i w jakich ilościach będziemy go stosowali.

Szukaj na blogu
Media społecznościowe

Bądź na bieżąco!